H5 Meeting in Greece

erasmus plus logo 2

International H5

Το 2ο Λύκειο Βριλησσίων οργανώνει την 5η συνάντηση (από τις 6 συνολικά) των συνεργαζόμενων χωρών (Πολωνία, Ιταλία, Ρουμανία, Τουρκία και Λιθουανία) στο πρόγραμμα

Personal Career's Portfolio

Το σχολείο υποδέχεται και φιλοξενεί τους μαθητές και τους συνοδούς-καθηγητές των συνεργαζόμενων χωρών από 22/2/2016 έως και 26/2/2016.

 

1η ημέρα, Δευτέρα

Ο Διευθυντής του σχολείου μαζί με τους καθηγητές και τους μαθητές υποδέχονται τους φιλοξενούμενους στο χώρο του σχολείου για την πρώτη γνωριμία.

Ακολούθησε εναρκτήρια εκδήλωση στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Βριλησσίων στην οποία παραβρέθηκε ο Δήμαρχος Βριλησσίων. Στην εκδήλωση αυτή οι αποστολές παρουσίασαν τα μέλη τους και εικόνες από τη χώρα τους. Την παρουσίαση άνοιξε η Ελλάδα με χαρακτηριστικές εικόνες Ελληνικών τοπίων με τη συνοδεία του καλλικού λαϊκού τραγουδιού του Μ. Χατζηδάκι στο πιάνο.

Το απόγευμα πραγματοποιήθηκε το πρώτο εργαστήριο της συνάντησης στο οποίο κάθε ομάδα παρουσίασε τη διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα της. Το εργαστηριο έκλεισε με την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συνοδών - καθηγητών.

team vianex sm 

2η ημέρα, Τρίτη 23/2

Η ημέρα ξεκίνησε με την επίσκεψη στη φαρμακευτική εταιρεία ΒΙΑΝΕΞ, όπου οι μαθητές ενημερώθηκαν για τα φαρμακευτικά προϊόντα που παράγονται εκεί, τις μεθόδους παραγωγής και τις καινοτομίες που ακολουθεί η εταιρεία.

 

Στη συνέχεια τα παιδιά επισκέφτηκαν το Bιοτεχνικό-Βιομηχανικό Εκπαιδευτικό Μουσείο με έδρα το Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου.

 

 

team lavrio smΣκοπός του μουσείου είναι να συλλέγει υλικό, να διαφυλάττει, να ερευνά και να εκθέτει με στόχο την εκπαίδευση, σε ό,τι αφορά στη βιοτεχνική – βιομηχανική ιστορία της περιοχής και κατ’ επέκταση μέσα απ’ αυτήν, στη τεχνολογική, οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ιστορία της χώρας.Βασίζεται σε σύγχρονες αναγνωρισμένες παιδαγωγικές θεωρίες και προσφέρει πολύπλευρη βιωματική εκπαίδευση και ψυχαγωγία σε  νέους και παιδιά. Το Μουσείο αποτελεί ένα ζωντανό εργαστήρι που καλύπτει όλη την περιοχή της Λαυρεωτικής.. Οι μαθητές ανακάλυψαν τη σημασία της βιοτεχνίας και της βιομηχανίας αγγίζοντας αυθεντικά αντικείμενα

Μετά το Λαύριο, ακολουθώντας την - εξαιρετικού φυσικού κάλλους -  διαδρομή, Λαύριο-Σούνιο, έφτασαν στο Ναό του Ποσειδώνα

team sounio sm

 

Οι μαθητές και οι καθηγητές ανέβηκαν στην κορφή του λόφου για να θαυμάσουν τον αρχαίο ναό του Ποσειδώνα αλλά και το απέραντο γαλάζιο του Αιγαίου.  Ξεναγήθηκαν και ενημερώθηκαν  για την ιστορία του ναού.Στη θέση του υπήρχε αρχαϊκός ναός που καταστράφηκε από τους  Πέρσες πριν από τη μάχη του Μαραθώνα. Ο ναός, του οποίου σώζονται τα ερείπια, χτίστηκε το 444 - 440 π.Χ. . Πρόκειται για κτίριο δωρικού ρυθμού. Οι αρχαιολόγοι έχουν τη γνώμη πως είναι έργο του ίδιου αρχιτέκτονα που είχε σχεδιάσει και το ναό του Ήφαιστου στην Αθήνα («Θησείο»). Από το αρχαίο κτίριο διατηρούνται 11 κίονες. Σε έναν από αυτούς έχει χαράξει το όνομά του ο λόρδος Βύρων.

 

3η ημέρα, Τετάρτη 24/2

Οι μαθητές του ERASMUS επισκέφτηκαν το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, όραμά του  αποτελεί η δυναμική τοποθέτησή του στο διεθνές ακαδημαϊκό περιβάλλον και η ανταπόκρισή του στις παραγωγικές και αναπτυξιακές ανάγκες της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας. Το όραμά του υλοποιείται σε τρεις άξονες δράσεων με στόχους την Εκπαιδευτική Αριστεία, την Ερευνητική Αριστεία και τη Σύνδεση με την κοινωνία.

olive 02Αρχικά, ξεναγήθηκαν στους χώρους του ΓΠΑ και είδαν την ιερή ελιά του Πλάτωνα, μια ιστορική ελιά που ως το 1976 βρισκόταν επί της Ιεράς Οδού, μεταξύ των αριθμών 89-91,περιοχή λεγόμενη παλαιότερα «Παράμπηγα».Σύμφωνα με την ιστορική παράδοση της Αθήνας και τους θρύλους η  ελιά αποτελούσε ιδιοκτησία του Αθηναίου φιλοσόφου Πλάτωνα. Παλαιότερα από εποχής Γεωργίου του Α΄ χαρακτηριζόταν από τους Αθηναίους και ως «ελαία του Περικλέους». Οι Αθηναίοι την υπεραιωνόβια ελιά αποκαλούσαν ως   «Μεγάλη Κυρία», ή «Σεβάσμια Κυρία». Ιστορική πηγή που να απέδιδε αυτή στον Πλάτωνα δεν υφίσταται.

Στη συνέχεια, ενημερώθηκαν για τις καλλιέργειες των θερμοκηπιακών καλλωπιστικών  φυτών και καλλωπιστικών  φυτών  εξωτερικού χώρου.

Στο Εργαστήριο Σηροτροφίας και Μελισσοκομίας ενημερώθηκαν για την εξέταση δειγμάτων μελισσών και για τα  συστήματα εκμετάλλευσης. Επισκέφτηκαν την  αίθουσα εκτροφών μεταξοσκωλήκων και . την αίθουσα με αναπηνιστήριο και όργανα ελέγχου της ποιότητας του παραγόμενου μεταξιού.1573356606320629

Μοναδική εμπειρία αποτέλεσε η επίσκεψη στο Κτηνοτροφείο του Γ.Π.Α. Είναι μία μικρή αλλά πολυσύνθετη εκμετάλλευση αγροτικών ζώων, η οποία σκοπό έχει την κάλυψη εκπαιδευτικών και ερευνητικών αναγκών του Τμήματος Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής και Υδατοκαλλιεργειών.

Τέλος, επισκέφθηκαν το εργαστήριο παρασκευής τυριου όπου ενημερώθηκαν για τους τρόπους παρασκευής διαφορων τύπων τυριού.

Το μεσημέρι, μαθητές και καθηγητές γευμάτισαν σε παραδοσιακή ταβέρνα όπου η ομάδα παραδοσιακών χορών του σχολείου μας  παρουσίασε χορούς από διάφορες περιοχές της Ελλάδας.

 

4η ημέρα, Πέμπτη 25/2

  

Την Πέμπτη 25/2/2016 το πρωί, οι 68 φιλοξενούμενοι μαθητές και καθηγητές, καθώς και 20 μαθητές του σχολείου μας με τους συνοδούς καθηγητές τους είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν σεμινάριο και να συμμετάσχουν σε εργαστήριο, εστιασμένο στο κεντρικό θέμα της ανταλλαγής “after school, What?”. Η εκδήλωση έγινε στο αμφιθέατρο «Άλκης Αργυριάδης» στο κεντρικό κτίριο της πρυτανείας του ιστορικού Πανεπιστημίου Αθήνας και διοργανώθηκε με τη συνεργασία του καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθήνας, κ. Ν. Τετράδη.

Ομιλητές σεμιναρίου :

Γιώργος Φανουράκης:  Διευθυντής Ερευνών στοΙνστιτούτο Πυρηνικής και Σωματιδιακής Φυσικής, ΕΚΕΦΕ "Δημόκριτος"

Νίκη Σαουλίδου:  Επίκουρη Καθηγήτρια στον Τομέα Πυρηνικής Φυσικής και Φυσικής Στοιχειωδών Σωματιδίων του ΕΚΠΑ

Διονύσης Ζήνδρος  - Ph.D. student / Ερευνητής στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας (studying cryptography and focusing on blockchains, cryptocurrencies, bitcoin, and political cryptography)
Κωνσταντίνος Τσακαλώζος
: Ερευνητής στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας(software developer at Canonical Ltd on the Big Data group).

 Στο Εργαστήριο, « the labormarketinGreeceandEU», μαθητές από κάθε χώρα παρουσίασαν τα αποτελέσματα της διερεύνησης τους, σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση στην αγορά εργασίας της χώρας τους και αποπειράθηκαν μία συγκριτική μελέτη με τις τάσεις ανάπτυξης θέσεων εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

 Την ίδια ημέρα το απόγευμα, ακολούθησε επίσκεψη στο Εργαστηριακό Κέντρο Αγίων Αναργύρων, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το πρακτικό μέρος της Επαγγελματικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συμμετέχοντας σε βιωματικά εργαστήρια νοσηλευτικής, ηλεκτρολογίας, μηχανολογίας και εκμάθησης παραδοσιακών χορών.

 

5η ημέρα, Παρασκευή 25/2

acropolis 02 smΣήμερα η ομάδα του Erasmus+ επισκέφθηκε αρχαιολογικούς χώρους στο κέντρο της Αθήνας με επίκεντρο τον ιερό βράχο της Ακρόπολης. Επίσης ομάδες μαθητών επισκέφθηκαν το μουσείο της Ακρόπολης όπου με τη βοήθεια των ξαναγών μυήθηκανστο θαύμα της κλασσικής αρχιτεκτονικής τπυ 5ου π.Χ. αιώνα και εξέφρασαν τον θαυμασμό τους για τη μοναδικότητα αυτής της υπέρτατης έκφρασης της δημοκρατίας και του Ελληνικού πολιτισμού. Τέλος περιηγήθηκαν στο Θησείο και στο Μοναστηράκι όπου και γευμάτισαν.

Ομιλητές σεμιναρίου :

Γιώργος Φανουράκης:  Διευθυντής Ερευνών στοΙνστιτούτο Πυρηνικής και Σωματιδιακής Φυσικής, ΕΚΕΦΕ "Δημόκριτος"

Νίκη Σαουλίδου:  Επίκουρη Καθηγήτρια στον Τομέα Πυρηνικής Φυσικής και Φυσικής Στοιχειωδών Σωματιδίων του ΕΚΠΑ

Διονύσης Ζήνδρος  - Ph.D. student / Ερευνητής στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας (studying cryptography and focusing on blockchains, cryptocurrencies, bitcoin, and political cryptography)
Κωνσταντίνος Τσακαλώζος
: Ερευνητής στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας(software developer at Canonical Ltd on the Big Data group).

Στο Εργαστήριο, « the labormarketinGreeceandEU», μαθητές από κάθε χώρα παρουσίασαν τα αποτελέσματα της διερεύνησης τους, σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση στην αγορά εργασίας της χώρας τους και αποπειράθηκαν μία συγκριτική μελέτη με τις τάσεις ανάπτυξης θέσεων εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

Την ίδια ημέρα το απόγευμα, ακολούθησε επίσκεψη στο Εργαστηριακό Κέντρο Αγίων Αναργύρων, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το πρακτικό μέρος της Επαγγελματικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συμμετέχοντας σε βιωματικά εργαστήρια νοσηλευτικής, ηλεκτρολογίας, μηχανολογίας και εκμάθησης παραδοσιακών χορών.

Joomla templates by a4joomla